Usein kysytyt kysymykset

1. Ovatko kasviksenne luomua? 

Kasviksemme ovat vastuuviljeltyjä, mutta eivät luomua. Vastuuviljely tarkoittaa sitä, että minimoimme lannoitteiden ja torjunta-aineiden käytön suunnittelemalla viljelytoimenpiteet huolella ja suosimalla esimerkiksi mekaanisia torjuntakeinoja. Työstämme luomutuotteiden tuomista valikoimaan tulevaisuudessa.

 

2. Ovatko kasviksenne kotimaisia?

Osa kasviksistamme ovat kotimaisia ja osa tulee kansainvälisiltä viljelijöiltä. Kerromme tuotesivulla jokaisen toimitettavan kasviksen alkuperämaan.

 

3. Kuka kasvikset viljelee?

Kotimaisia kasviksia viljelee muiden muassa Apetit-vastuuviljelijät Hanna Rei, Ilkka Mattila ja Henri Mäki. Heidän tilansa sijaitsevat Satakunnassa. Ulkomaiset kasvikset ja hedelmät hankimme tutuilta tuottajilta esimerkiksi Espanjasta. 

 

4. Mitä vastuuviljely tarkoittaa

Vastuuviljely tarkoittaa sitä, että minimoimme lannoitteiden ja torjunta-aineiden käytön suunnittelemalla viljelytoimenpiteet huolella ja suosimalla esimerkiksi mekaanisia torjuntakeinoja.

Voit lukea vastuuviljelystä tarkemmin tästä.

 

5. Kuinka pitkään kasvisboxeja toimitetaan?

Kasvisboxeja toimitetaan ympäri vuoden, valikoiman vaihdellessa satokausien mukaan. Syksyllä toimitamme kotimaisia satokauden kasviksia ja juureksia ja keväällä valikoimaan kuuluu myös kansainvälisiltä tuottajilta hankittuja kasviksia ja hedelmiä. 

 

6. Voinko perua jatkuvan tilaukseni?

Jatkuvan tilauksen voi perua milloin tahansa. Asiakkaan irtisanoessa palvelun, hänelle toimitetaan jo veloitettu kasvislähetys. Ennen tilauksen perumista veloitettuja maksuja ei palauteta. Alla kuva havainnollistamassa kestotilauksen toimintaa.

7. Kuinka paljon kotiinkuljetus maksaa?

Kotiinkuljetus maksaa 4,90 € riippumatta tilauksen koosta ja toimitusosoitteesta. Toimitusmaksu lisätään tilauksen loppusummaan.

 

8. Voinko tilata toimituksen työpaikalleni tai esimerkiksi tuttavalleni?

Voit tilata toimituksesi mihin tahansa sinulle sopivaan osoitteeseen.

 

9. Mitkä maksutavat ovat käytössä?

Kertamaksut tapahtuvat Checkout-palvelun tai ReCharge-palvelun kautta. Maksutapoina hyväksytään yleisimmät pankki- ja luottokortit (poikkeuksena Diners-luottokortti, jota palveluntarjoajamme ei hyväksy) sekä kaikkien kotimaisten pankkien verkkopankkimaksut.

Kestotilaukset tapahtuvat ReCharge-palvelun kautta luottokortilla.

 

10. Miten tuotteet toimitetaan?

Tuotteet toimitetaan kolmannen osapuolen (Posti) kuljetuksena. Toimitusosoitteessa ne luovutetaan vastaanottajalle kartonkilaatikoissa. Vastaanottaja vastaa tuotteiden oikeanlaisesta säilytyksestä luovutuksen jälkeen.

 

11. Miten tuotteet vastaanotetaan?

Sinun tulee olla vastaanottamassa lähetystä ilmoitettuna aikana tai huolehtia siitä, että valtuuttamasi henkilö on paikalla vastaanottamassa tuotteita.

 

12. Milloin tuotteet saapuvat?

Tuotteiden toimitusaika on aina loppuviikosta, torstain ja perjantain aikana. Tarkempi postitusaika sovitaan kolmannen osapuolen eli Postin kanssa tekstiviestitse.

Kun tilaat Kasvisboxin viimeistään keskiviikkona, se ehtii seuraavan viikon toimitukseen. Toimimme näin, sillä tilaamme tuotteita aina etukäteen vain sen verran, mitä tarvitsemme. Näin minimoimme hävikin. 

 

13. Säilyvätkö tuotteet varmasti tuoreena kuljetuksen ajan?

Tuotteet säilyvät tuoreina kuljetuksen ajan. Tuotteiden kuljetuksia on testattu prosessin aikana laatikoihin laitettujen lämpötila-antureiden avulla, jotta olemme varmoja siitä, että lämpötila pysyy kasviksille ja hedelmille sopivana kuljetuksen ajan.

 

14. Miten teen reklamaation? 

Asiakkaan tulee toimituksen vastaanotettuaan viivytyksettä tarkastaa, että toimitetut tuotteet ovat tilauksen mukaiset ja virheettömät. Puuttuvat tai vialliset tuotteet hyvitetään. Mikäli asiakas havaitsee virheen, asiakkaan tulee viivytyksettä tilauksen vastaanottamishetken jälkeen ilmoittaa puutteesta tai virheestä asiakaspalveluun info@kasvimaani.fi. Reklamaatioon tarvitaan ostoskuitti tai lähetyksen vastaanottokuitti.

 

15. Onko Kasvisboxilla peruutusoikeutta?

Verkkokaupasta myydyt tuotteet ovat tuoreita elintarvikkeita ja virheettömillä tuotteilla ei ole peruutus-, palautus- tai vaihto-oikeutta (ks. kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §).